DEL 1

2 november 2011.
Jag är övergravid hemma med dotter som har 40-graders feber.
Jag frågar mig själv ofta, när kommer han? Jag frågar även min bortgångna mamma, som jag fortfarande pratar med. Vid ett ögonblick får Elsa tag i min mobil och när jag upptäcker det och får den tillbaka så har hon bläddrat i kalendern och är tillbaka på febrauari 2010. Månaden och året då hon föddes. Det var tecken nog för mig, ikväll händer det tänkte jag.

Klockan blir 20 lillan är nattad, mannen är hemma vi sitter i soffan och ser på TV, jag har under eftermiddagen laddat kameran, packat bb-väskan, tagit fram alla sjukhuspapper allt är klart. AJ där kom den första värken, lite bekant och spännande känsla. Lång är den också. Jag ler för mig själv för jag har inte berättat något för mannen. Han tror inte på tecken eller kvinnlig intuition. Jag hämtar datorn och börjar klocka värkarna på varktimer.se. 
Jo då , 60 sekunder långa och återkommer var femte minut. 
Vad håller du på  med?
Klockar mina värkar?
VAdå för värkar?
Förlossningsvärkar?
VA? NU? VArför säger du inget? Ska du föda nu? Nae inte nu?
Jag vet inte!!! Jag vill sova

Vi går och lägger oss, jag med datorn bredvid och klockar värkar hela natten. Framåt 04 börjar de kännas om möjligt lite mer och bli 75-90 sekunder långa och återkomma med 2,5-3minuters mellanrum. Nu går jag upp och duschar och väcker mannen. 
Ska du föda Nu?
Jag vet inte, men vi bör tänka på´t.

Han agerar! Han reser sig , ringer barnvakten och tar en dusch. Sen kommer han på att han var så hungrig vid förra förlossningen.
Kommer det ta lika lång tid som förra gången?
Vad är det han säger, tänker jag som snart bänder loss ryggstödet från soffan där jag står med en 90 sekundare.
För i så fall måste jag nog ta en macka nu.
Ja just det det var ju så synd om honom sist som inte fick mat på sjukhuset.
Ta hur många mackor du vill bara vi åker nu.
Gör det
Är det enda jag orkar pressa fram.
Och så måste jag ha kaffe
Jag dödar dig om du inte är klar att åka när barnvakten kommer
Farfar kommer
Vill du ha kaffe?
VEM ÄR HAN?!!!Har han förstått att jag lider, att jag vill härifrån, att mitt babianarsle värker, att det känns som jag ska klyvas mitt itu
NU ska jag föda FÖR FAN



Kommentarer
Postat av: Anonym

LOVE U!! Du är bäst!!

2012-01-15 @ 14:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0