Jag är så skönt aggressiv ha haaa

Idag skulle jag kunna reta gallfeber på hela världen.
Var ute och gick en runda nyss, med Elsa och Dogge ding dong. Solen sken, men det blåste så in i helvete att det hjälpte inte. På vägen hem möter jag två varselklädda män på vår väg, de är här för att plocka ner gammal telestolp.
Exakt NÄR är det okej att hälsa på okänd hund?

Absolut inte när du är på hundens revir. Absolut inte när du är utklädd till varselman.
Och så viktigast av allt som mer än halva Sveriges befolkning är så jävla noga med att lära sina barn men glömt själva;
Absolut inte om du inte frågat hundens ägare.
Närmare bestämt, ALDRIG.

Vi möts.
Asko skäller naturligt, okända utklädda ufon på vår mark.
Varselman 1 böjer sig fram och sträcker ut en hand.
Asko ska fram.
Jag håller tillbaka, tillrättavisar hunden.
Varselman 1 säger : Det är okej!!!!
Jag tänker: VAD är okej?
Jag säger: Han hälsar när jag säger att han får det.
Jag går.

Jag hör att V1 och V2 pratar. Och ja, de får gärna tycka vad de vill.
Hundar är hundar. Vad har människan missat?

Kommentarer
Postat av: Bebisjouren

Hahahahaha! På dom bara! Du och jag mot världen! Du och jag mot alla som saknar insikt och vettig självbild!

2011-03-15 @ 19:20:01
Postat av: Anna

Jag ser detta framför mig och kan inte annat än skratta. Du är så rolig min vän. puss

2011-03-16 @ 09:26:24
Postat av: Linda

Bra där ;D

2011-03-16 @ 15:54:14
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/
Postat av: Knullared

Oups... jag kommer aldrig hälsa på din hund utan att fråga om lov ;-)

2011-03-16 @ 22:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0