Humor nr 3

Farmor: Jaha vet ni vad det blir då?

Jag: Jaaa det blir en pojke

Farmor: Och vad ska du med honom till ?
En pojke har du ingen nytta med!!!

Farmor har lämnat oss
En alldeles fantastisk människa med en helt otrolig historia.

Mina morföräldrar hade jag ingen kontakt med så min för min del har farmor alltid varit bäst.
Hon har stått för värme och trygghet, alltid en öppen dörr och något att bjuda på.
Hon var annorlunda, hon hade humor, hon kunde vräka ur sig de minst oanade kommentarer.
Hon var tokig och glad. Jag älskar henne.

Som jag skrivit förut så spenderade jag varje lördagmorgon hos farmor och farfar, då vi spelade på hästar och annat skoj. Fram till farfars bortgång, då blev det annorlunda. Men setts har vi gjort, både hemma hos farmor och på sjukhuset. Och skojat har vi gjort. Och druckit vodka explorer har vi gjort. Och sörjt min mamma, hennes kära svärdotter har vi gjort.
Elsa har träffat farmor många gånger och möblerat om i hennes bokhylla och lekt med alla medicinburkar.
Farmor var så glad över att jag fått en dotter.
Jag kommer sakna henne otroligt mycket.
Hon var min oas i livet.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilket fantastiskt barnbarn du var för henne! Hur många tror du spenderar lördagsmorgonen hos sina farföräldrar?

Jag är överygad om att din farmor kände hur mycket hon betydde för dig.

2011-08-08 @ 15:57:13
Postat av: Anna

Massor av kramar

2011-08-08 @ 19:37:08
Postat av: Bebisjouren

Kramar i mängder till dig

2011-08-08 @ 21:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0