Del 2

Då var vi snart på plats. Skoja om att det inte var lätt att sitta still i en bil. Fuck that shit , jag la mig på knä i baksätet. Väl inne på förlossningen kl 06,00, vid detta laget kan ni räkna ut själva att värkarna pågått i 10 timmar. Då har andra som föder lite mer normalt redan en blodig unge på bröstet och några stygn i mellangården, en del har tom åkt hem med sin avkomma, men inte den här morsan.
Kontroll av utfart visar endast 2 cm. 2 CM. TVÅ CENTIMETER. Kroppjävel, varför jobbar du inte!!!
Då förstod jag, att jag även denna gång skulle få gå igenom en "halv" förlossning. Dvs ösas på med värkstimulerande dropp, vilket i alla fall ger mig ett djävulskt värkarbete utan paus. 

Yiiihaaa samma BARNMORSKA som förra gången, underbar människa. Hon kände igen mig, hon tyckte att jag var rolig sist. 
Började med ett ganska skönt bad för att sedan återgå till lustgasen i det underbara rummet med vita väggar och en rund klocka på väggen. Jag körde stårullator, pilatesboll och magdans men aldrig att jag lämande min lustgas.
KL 12 kom den underbara droppställningen in och jag tittade bedjande på både barnmorska och make.
JAG VILL INTE.
Men Lena ge de ett tag till
Mmmm vi kan ju roa oss med mig

Vi är alltså nu uppe i 16 timmar och endast öppen 2,5 cm
KLockan 14 kommer min kollega Gulli och tar beslut om hur vi går vidare
Vadå går vidare, jag går ingenstans
Okej två timmar till kan jag kanske härda sneglar på maken som frenetiskt äter dubbeldajm och dricker kaffe och utbrister
Fan vad jag mår illa
Tittar upp och ser två personer mellan mina ben och två till vid sidan av mig.
De är överallt, de pressar de trycker, de sliter de drar
VAR FAN ÄR GULLET????!!!!!!!!!!
Vänder mig mot min make
TA BORT ALLA DE HÄR MÄNNISKORNA NUUUUUUUUUUU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0