Vem fan är lilleman?

Mina vänner har barn. Kollegor har barn. Grannar har barn. Folk på stan har barn. Människor har barn.
Och flera av dessa som har satt ett gossebarn till jorden envisas med att kalla honom för lilleman.
Varför då? Jag blir så trött på ordet/namnet. Det retar upp mig. Hur länge är man en lilleman? Säger de även lilleman till honom eller bara om honom?

Precis som för ett par år sedan när allt var KLOCKRENT. Minns ni? Det höll på att ta livet av mig.
VADÅ KLOCKRENT? Jag mår psykiskt dåligt av sånna uttryck. Framförallt när det blir överflödigt ordbajs.
Jag var nära att nita folk som sa det för ofta. JAg lider även av tvångstankar att döda alla som använder liksom som utfyllnadsord. Vet de ens vad liksom betyder?

Imorgon är det en ny dag med lillkvinnan Elsa i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Anna

HAHA du är så rolig!!!

Ta hand om ditt LILLBUS nu så hörs vi.

2011-09-16 @ 13:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0