FAN då

Jag tror mig ha koll på det mesta. Jag tror mig kunna förutse en hel del. Men nu har det hänt. Elsa greppade min heta plattång. Jag såg det i ögonvrån, hörde vrålet, såg hur barnet greppade hårdare. Nästan hörde hur hennes lilla hand pös bort av hettan. Jag fick bända bort handen från tången. Barn har inte den reflexen medfödd, att när det gör ont släpper man. Kall vattenspolning, hysteriskt barn, vred sig, grät, skrek,frustade av smärta.
Tror fan det! Har bränt mig på örat en gång, gör svinont. Jag hade svårt att inte gråta, när jag såg mitt barn vrida sig av den smärta. Efter en timmas skrik hade vi fått en tid på jourmottagningen. Det visade sig vara en ytlig brännskada, puh, mycket skönt att inte senor och nerver påverkats.
Mer än halva handflatan och fyra fingrar är nu blåsfyllda och inklusive sugtummen!!!!!!
Dessa ska nu självspricka och barnet ska ha förband utomhus. Infektionsrisk = HÖG.

Stackars liten att ha så ont. FAn att jag tittade bort en sekund.
Nu går hon på alvedon och inatt sover hon hos mig, varje gång tummen ska in gör det så ont att hon vaknar.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Min vän, jag förstår hur du känner dig. Man kan klandra sig själv till döds som förälder.

Det måste vara baksidan av föräldraskapet- att klandra sig själv och all denna oro över de små.

Men det är ju tur att det positiva överväger så man klarar de små kriserna.

Och hennes hand blir ju bra, det är huvudsaken!

Kram!

2011-05-29 @ 21:36:55
Postat av: Josefine

oh lilla gumman... och lilla du... saker händer och det var tyvärr inte förstå gången men vad hjälper det när man är väl uppe i det. snart är elsas lilla hand läkt igen! stor kram

2011-05-30 @ 09:29:56
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Bebisjouren

Lilla pluttfia och lilla mamma då! Klandra inte dig själv! Barn är snabbare än vad man tror och det gäller oavsett hur stora dom är. Man hinner inte alltid med och kan inte alltid skydda dom, hur gärna vi än vill det. Meningen är nog att dom ska lära sig av sina misstag, precis som vi.... Kramar till er båda

2011-05-30 @ 21:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0