Lär för fan era barn att göra upp en eld istället

Det finns så oerhört mycket jag skulle kunna dela med mig av. Svårt att välja ibland. Men mycket sållas pga ren censur, för jag är en sjuk jävel helt enkelt. Ni skulle undra?!
Ni skulle läsa med avsmak och avsky och sedan säkert bakom låsta dörrar agera exakt likadant.
För usch och fy. Så kan man ju inte göra! Vad ska andra säga?!
Jag är också ytlig, tyvärr! Vissa skador biter även på mig. Men jag blir så förbannad när andra får mig att må dåligt över något som jag gör bra men som jag måste dölja, FÖR VAD SKA ANDRA SÄGA!!!!!!!!

Och mitt barn, min älskade vän, som jag ska hjälpa att gå SIN EGNA VÄG i livet. 
Tom barn matas med vad som anses vara rätt och fel. Och deras tröga morsor går på allt.
Bara för att vagnen är svindyr, är den säker? Går den att köra i en halvmeter snö? Nej men du kan beställa en mugghållare som extratillbehör för 500 spänn att ha kaffelatten i. Jaha va bra, då tar jag den!
POP kläder.......Bra kvalité =JA Nödvändigt=NEJ Och de tröga morsorna handlar och handlar.

Jag träffade en vän för ett par veckor sedan vars elvaåriga styvson hävdade att det var en mänsklig rättighet att åka till Thailand. Vad svarar man på det? Varför är Thailand så in i helvete upphåsat? Och borde inte skolorna förbjuda elever att vara borta så länge från stuider.

Nej mata era barn med McDonalds, Busfabriken, Thailandresor, Märkeskläder så kommer de nog inte alls undra den dagen de "bara" får åka till Sörping VAD SKA ALLA ANDRA SÄGA??

Jobba gärna lite extra också för att ni ska kunna ge era barn allt detta som ni övertygas om att de behöver.
Och om ni misslyckas kan ni alltid lära barnet att ljuga i skolan när det skryts om julklappar och semesterresor.

Lär för fan era barn att göra upp en eld istället, visa dom var sylten på ICA kommer ifrån, umgås med era barn. LEK var ute och njut. Det finns en sak som man inte kan skämma bort sitt barn med= KÄRLEK.


Kommentarer
Postat av: Mallan Brallan

Bra Lena... vi vill inte ha fler curlade ungar! :)

2011-01-27 @ 18:46:05
URL: http://mindcooler.blogg.se/
Postat av: Josefine

word!

2011-01-27 @ 20:38:32
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Malin Eklöf

Herregud! Duger mig dåigt samvete för min dåliga barnuppfostran...och jag har inte ens barn!!!!

2011-01-27 @ 22:21:48
Postat av: Josefin -Happy Days-

Härligt skrivet tjejen! :-D

Trevlig helg

2011-01-28 @ 19:11:25
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Linda

Ja det var så sant som det var sagt!

Håller med dig i varenda ord - fast jag har också marknadens dyraste barnvagn och handlar på PoP...men bara på rean ;-)!

Kram! Du är bäst,det vet du väl?!

2011-01-29 @ 10:14:15
Postat av: Jenny

Ja, visst skulle det vara skönt att kunna strunta i vad alla andra tycker! Bra skrivet! Kram

2011-01-30 @ 12:49:11
Postat av: Bebisjouren

Go mama! Här ratas PoP och allt annat dyrt. Sådant får min märkeskåta syster stå för. Realist och ekonom som jag är, har jag ju insett att barnen växer och blir inte lyckligare för att dom har märkeskläder eller dyra prylar.

Här kör vi på "spara om du vill köpa" och inte "vi köper oss loss från det egentliga föräldrarskapet"!!!!

2011-02-02 @ 12:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0