Jag är nonchalerad och jag blir GALEN

Vad trött jag blir!
På folk som inte håller vad de lovar, gör vad de sagt och som skjuter upp saker.
Har ett serviceavtal på en viktig funktion i vårt hus. Vi betalar en avgift för att service utfärdas en gång per år. Ingen liten summa. Servicekillen ringde i söndags kväll, bara det kan jag tycka är udda. Men men, försökte tänka positivt att han är en effektiv kille som vill planera sin arbetsdag. Han bad om att få besöka oss måndag eftermiddag, jag lovade att vara hemma.
När är det eftermiddag?
Jag var beredd efter kl 13. Hunden rastad, bebis rastad, jag klar. Ingen kom, ingen ringde.
Servicekillen ringer kl 18.30 till underbara mannen, ber inte om ursäkt, utan berättar hur mycket längre tid det faktiskt tog på förra stället. OCH?
SERVICE? Innebär för mig att när man inser att man inte kommer hinna sina åtaganden , kontaktar man vederbörande omgående och bokar en ny tid, dessutom ber man om ursäkt!
Eller..... vad tycker ni?

Underbara mannen frågar mig, med servicekillen i luren om han kan komma idag tidigt på morgonen istället. Då svarar jag, att jag vill faktiskt ha en exakt tid. Tycker jag inte är för mycket begärt. Servicekillen lovar att komma 9.

Efter en tung natt med studier ett underbarn som sover, måste jag väcka henne och gå upp halv 9 för servicekillen ska komma. VAR I HELVETE ÄR HAN DÅ? VILKEN JÄVLA TIDSZON SNACKAR HAN OM?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Mycket dålig stil. Läxa upp honom duktigt á la Lena när han väl dyker upp!

2011-01-04 @ 13:14:45
Postat av: Linda

Usch vilket pack!!

Vilken EPOK tillhör han?



Jag har svarat på ditt mail gällande bestämda dejter :)



kraaaaaaaaaam

2011-01-04 @ 15:13:12
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/
Postat av: Bebisjouren

Skicka honom till mitt jobb så kan vi läxa upp honom!

2011-01-05 @ 19:53:28
Postat av: Nicklaseline

I love this page.

2011-12-02 @ 13:24:11
URL: http://nicklaseline.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0