Äggstra rolig påsk

Påskveckans tid var tänkt att gå till förberedelser inför påsken, bla skulle ju påskmat tillagas och två rum förberedas till de långväga gästerna som min underbara man bjudit in. Tisdagen och onsdagen får jag migrän förstås, inte alls ovanligt när något stressar mig. Jag försöker roa ett barn och en hund mellan gångerna jag får springa på toaletten och kräkas. Elsa blir uttåkad av mamma som bara ligger på soffan.
Torsdagen kommer och jag mår BRA. Jag hinner med massor och dessutom få mysigt besök som jag behövde.

Går och lägger oss lugna och fina med att vi hinner bädda imorgon åt gästerna som kommer då. En timma senare väcks vi av ett illvrål, jag springer upp, tänder lampor och härjar på min underbara man.
Då har hjärtegullet kräkts ner hela sängen och sig själv. FY FAN vad fräscht.
Jag har svårt för spyor. Hon har inte kräkts sen typ september och då var det ju fortfarande gullig mjölkersättning. Det blir dusch, tvätt och sanering av barn och säng och sedan flytt till mammas säng.
Jag tänkte att det måste vara kiwin som hon fick. NAHE RÖ. NU VAR HELVETET PÅ JORDEN I GÅNG.
I tre dagar har barnet spytt, bajsat ner kläder sängar möbler mattor golv och sin mamma. Haft feber tjutit, gnällt. 
Samtidigt som påsken har pågått, vi har haft gäster här!
Mat, service, ordning och reda. TREVLIG SOCIAL.

KAN NI INTE ÅKA NÅN ANNANSTANS TYP VARSOMHELST????!!!!!!

Söndag em åker dom i alla fall hem. Jag har nog inte sovit sen i måndags tror jag, innan migränen.
Jag stupar DÖD. Måndag morgon, barnet friskt, JAG KRÄKSJUKA, JAG DÖD IGEN.

Orkar ni mer? Tisdag morgon, barnet börjar om.
Onsdag, jag börjar om.

Jag kan bara skratta just nu. Mår skit.
Just det, kattfan blev ormbiten idag också. Boxarhandske deluxe.

Vad händer imorgon då?


Kommentarer
Postat av: Linda

Amen shit... Furingstad is the sjukstuga deluxe... krakar :(

Och Bosse då... inte lärt sig nåt sen förra året?



KRAAAAAAAAAAM på er

2011-04-28 @ 11:29:36
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/
Postat av: Josefine

gaah............ lider med er. fy o fy igen!

2011-04-30 @ 14:47:42
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0