Day 05 – Your definition of love

 

My definition?! Jag skulle kunna säga att kärlek är underbart, kärlek är en pirrande varm känsla i kroppen och man blir upprymd och sprallig. Men då ljuger jag.

Kärlek är även rädsla, kärlek är också jobbigt. Alla kärlekar är inte kravlösa.

Att älska och bli älskad är inte självklart för alla och framförallt inte för mig. Jag har jättesvårt för den biten. Hur ska jag kunna öppna mig och ge mig hän , när jag vet hur in i helvete ont det gör när någon försvinner. Jag är livrädd och detta jobbar jag jättemycket med.

 

Men, kärlek för mig är att finnas vid varandras sida.

Uppmuntra, stötta, umgås, leka.

Det bästa bästa som min man faktiskt gör för mig är små små saker som jag behöver just då, fast jag har inte talat om att jag behöver det.

 

Exempel

”Någon” har tänt belysningen i sovrummet en tidig morgon så det känns som man vaknar liggandes i rampljuset på en scen, det slamras en halv jävul i köket och luktar bränt, går upp, trampar på ett vasst hundben, blir irriterad över att vi har en hund. Måste på toa, där står ölburkar och stereon kvar från gårdagens grabbkväll i bastun och det luktar pung och våta handdukar, blir jävligt irriterad på hundens ägare. Fortsätter arg som ett bi ut i köket och gapar om sovmorgon och hundjävlar. DÅ HAR HAN DUKAT UPP FRUKOSTBUFFÉ OCH TÄNT BRASAN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0