Day 03 – Your parents

Mina föräldrar är världens bästa föräldrar och det känns skönt att säga. Jag skulle inte vilja byta med någon i hela världen. De har gett mig alla förutsättningar till att bli en stark, trygg och självständig person. De har gett mig tron på mig själv och ett jävlar anamma.

Samtidigt har de lärt mig vikten av glädje, humor och självdistans.

 

Underbara mamma 1949-10-06—2006-01-01

Min mammas motto löd: Skjut aldrig upp något som du kan göra idag till morgondagen   och det kanske krävdes när hon drev familjeföretaget med tre söner,en dotter och en fotbollstokig make.

Min mamma var styrkan själv. Hon var väldigt hård men rättvis. Hon talade aldrig illa om någon och förde aldrig en hemlighet vidare. Hon var ett väldigt stort stöd i alla förändringar man går igenom som barn och hon hade världens tålamod med oss. Hon var min bästa vän.

Hon var den jag delade allt med. Kärleken mellan mor och dotter är så skönt kravlös.

Jag saknar henne i varje steg jag tar och hade gärna delat mina nya upplevelser i livet med henne. Det är så förbannat tomt och ensamt utan henne.

 

Far är rar

Pappa är som alla andra fyrtiotalister. Vaknar före väckarklockan,går upp och svär över att tidningsbudet är sen. Ordning och reda.

Ganska stel när det kommer till känslor men jag vet att dom finns där.

Han har en sjuk humor och är en jävel på att retas.

Under min uppväxt höll han sig mest i bakgrunden men idag har jag förvisso förlorat en förälder men också vunnit en ny. Jag har fått lära känna min pappa på ett helt annat sätt.

Han är varm, trygg och snäll.

Han ställer alltid upp. Han är en underbar morfar till Elsa.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Fantastiskt inlägg <3

2010-11-22 @ 15:54:58
URL: http://lindasxtravaganza,blogg.se
Postat av: Josefine

kan bara hålla med linda!

kramar till dig

2010-11-23 @ 10:54:12
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0